Friday, January 25, 2013

Sedikit Kata



Hari ini kau pulang.
Pulang bersama kenangan kembali bersama.
Ingin sekali aku ucapkan 'welcome home sayang' 
Tapi apakan daya. Mulut berkunci saat hati ingin berbicara. 
Kau tahu ? Ini saat yang perit buatku. 
Hanya tuhan yang tahu.

Aku tetap gembira biar dikejauhan.
Aku tetap menanti panggilanmu.
Ku tahu kau jua begitu.
Tak mengapa. Kita perlukan masa.
Akan pulih seperti sediakala hendaknya.


Malam ini aku sibukkan diri seperti kebiasaanya.
Report , research , dan segala bagai yang berkaitan.
Aku ingin cuba lupakan semua, tapi terasa susah terasa peritnya.
Tambah kala lagu di I Tunes menggamit memori bersama.
Terasa indahnya semua. Aku masih mampu tersenyum walaupun berduka.

Pintaku juga tidak sebegini jadinya. Aku cuba bertahan semampu bisa.

Sabar wahai hati. 
Moga Tuhan sabarkan kita.
Ada baiknya begini.

Dan seperti kebiasaannya kenangan itu masih ada.
Masih manis seperti permulaannya walaupun realitinya pahit sedikit.
Buktinya Totty dan Bunny Bee setia menemani malamku :')

Moga kau mendengar disana.
Moga mimpimu indah.
Moga kita  masih menatap bulan yang sama.


Ucapku padamu,
Rumah manis rumah , Bunny Bee! :)
Selamat berkongsi cerita dengan keluargamu.





No comments: