Wednesday, September 26, 2012

Kembali Ceriaaaaaa :)



Setiap hari kita di bangunkan dari tidur dengan sihat tubuh badan. Sedar dari sebuah mimpi yang indah, kadang kadang membuatkan kita tersenyum sendirian. Cuitan kenangan-kenangan indah yang lalu sudah cukup membuat kita bangun dengan sebuah ukiran senyuman. Sehinggakan kadang-kadang kita terlupa siapa yang kurniakan kehidupan seterusnya pada hari itu dan hari-hari berikutnya.

Setiap detik kehidupan kita seringkali ditemani oleh kawan-kawan yang menghiburkan, ada saja telatah kelakar mereka, tak kering gusi di buatnya sehinggakan kadang-kadang kita terlupa siapa yang menganugerahkan senyuman semanis itu dan perasaan riang ria itu.

Ada ketika kita rasakan kenikmatan yang di kurniakan adalah milik mutlak kita sehingga kita takut kehilangannya tetapi kadang-kadang kita terlupa dari mana datangnya nikmat-nikmat kehidupan itu sehinggakan kita terlupa bersyukur diatas kurniaan itu. 

Kadang-kadang kita marah kepada orang yang tidak berlaku adil kepada kita. Apa yang kita nak, tak diberinya, padahal orang lain semua dapat  " mana aci " dalam masa yang sama , kita juga tak berlaku adil pada diri kita sendiri dan pencipta yang Esa sehinggakan kita terlupa marah pada diri sendiri. 


NS :

Mulakan harimu dengan senyuman tatkala bangun dari tidur. Aura positif akan masuk secara tak langsung tatkala kita mulakan hari dengan mood yang baik dan CERIAAAA. Eh ni tambah ayat sendiri dah ni . Ekeke senyummmmm biarpun hidup disoroti masalah. Itu baru hidup namanya. Kalau takda masalah kita tak kenal erti hidup yang sebenar benarnya . Okeng. Selamat malam. Kbai. :)

No comments: